Ana içeriğe atla

Batman v Superman: Adaletin Şafağı filmi

DÜN gece (TSİ sabaha karşı 02.00) ABD New York’ta Radio City Music Hall’de uzun zamandır merakla beklenen ve yeni gişe hasılatı rekorları kıracağı söylenen “Batman v Superman: Dawn of Justice” filminin galası vardı.
Türk Hava Yolları (THY) bu filmin sponsoru oldu. Filmde THY’nin uçağı kullanılıyor.
Galanın oluşumunda da THY etkin rol aldı.
THY’nin davetlisi olarak bir grup gazeteci bu galaya katıldık. Saat farkı nedeniyle gala hakkındaki notlarımı yarın aktaracağım.
Bugün ise THY’nin anlayış açısından bugünlere nasıl geldiği konusunda birkaç şey söylemek istiyorum. Bu önemli, THY’deki modern anlayışın gelişimi Türkiye açısından çok önemli.
lobal oyuncu olmak
21. yüzyılda global oyuncu olmanın ve global rekabette öne çıkmanın nasıl olacabileceği konusunda en kapsamlı, en modern düşünen şirketlerden biri Türk Hava Yolları. Çünkü onlar bunun sadece uçuşun teknik anlamda yüksek düzeyde olmasıyla sağlanamayacağını, müşteri memnuniyetinin sadece bunlarla sağlanamayacağını ve algı yönetiminin iyi yapılması gerektiğini biliyor.
Bu algı yönetiminin nasıl yapılması gerektiği üzerine uzun süredir de çalışıyorlar.
Bence ilk işaret THY’nin Barcelona’ya sponsor olmasıyla verilmişti. O adım, çoktan global oyuncu olunduğunun işaretiydi.
Sonra modern ve yeni olan tüm trendler takip edildi ve onlara uygun adımlar atıldı.
Bugün modern olanın, yeni trendlerin anlatıldığı en şık yayın olan Monocle Dergisi’nin herhangi bir sayısını açın, THY hakkında mutlaka şık ve yaratıcı içerikli bir reklam görürsünüz.
Bunun yanı sıra dijital medyanın en önemli yayınlarından biri olan Buzzfeed’de de çok yaratıcı bir native advertising (içerik gibi reklam) yaptılar. Bu reklamda, THY’nin San Francisco uçuşlarına başlamasını duyurmak için görünürde reklam gibi olmayan şöyle bir haber vardı. “İstanbul ile San Francisco arasındaki 10 benzerlik” başlığı altında 9 benzerlik fotoğraflı sıralandıktan sonra, 10’uncu maddede “İki şehirden de diğerine uçuşlar var” denilerek THY’nin uçuşları duyuruluyordu.
Batman Superman’e Karşı filmine sponsor olmak ve bu filmde THY uçağını kullandırmak, sonrasında da galasında ön plana çıkmak... Bu, global pozisyon alacak ve modern duruşu sağlayacak zihniyetin ürünüdür.
Dediğim gibi yarın galayı da yazacağım.

Podyumlardan 7 yeni trend
ÖZELLİKLE New York podyumlarını inceleyen uzmanlar, gelecek yıl için başlıca 7 trendin öne çıktığını belirlemişler.
Bunlar:
1- Leopar desenler
2- Pelerinler
3- Puffer diye adlandırılan kaz tüyü dolgulu gibi şişik ceketler
4- Kolları hayli uzun olan gömlek ve ceketler
5- Günlük kıyafetlerde iç çamaşırları kullanmak
6- 1980’li yılları çağrıştıran büyük omuzluklu kıyafetler
7- Vücudu zırh gibi saran, zırh görünümlü kıyafetler
serdar Turgut habertürk

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metaverse arsa dolandırıcılığına aman dikkat!

 Facebook'un  Metaverse işine girmesiyle birlikte tüm dünyada bir Metaverse çılgınlığı yaşanıyor şu sıralar. Metaverse üzerinden arsa/arazi satın almalar, Metaverse coin'leri vs.  Peki daha şimdiden Metaverse üzerinden bir arsa satın almak mantıklı mı? AMAN DİKKAT! metaverse’de bir şey satanların büyük bir çoğunluğu dolandırıcıdır. Kendi ekosistemleri yoktur ya da tutmayacağını bildikleri halde bir şeyler satarlar. Kalan yüzde 1’in de 1-2 tanesi tutar. O da decentraland, sandbox, enjin vs. gibi çok yatırım almış olanlar olabilir. Metaverse dediğiniz şey sanal bir evren. teknolojiye yatırım yapan her firma kendi sanal evrenlerini, sanal dünyasını, sanal alanını kurabilir. yani depolama alanı ve server'ınız varsa onlarca dünya kadar alan oluşturabilirsiniz. gelecekte de facebook, instagram, google, samsung, adidas, nintendo vs. hepsi kendi sanal alanını oluşturabilir. içine girince kiminde oyun oynarsın, kiminde ayakkabı denersin, kiminde çamaşır makinesi alırsın. içine de ...

Geleneksel bir gazetecinin Snapchat’le imtihanı

Beni yakından tanıyanlar bilir; haber alma konusunda acayip muhafazakâr biriydim; yani illa medyum gazete, televizyon olacak. Muhabirken de televizyona geçme tekliflerinin reddettim ve hep dergi, gazete gibi basılı mecralarda çalıştım. Yıllar yılları kovaladı. Kızı doğurmuşum, beşiğinde sallıyorum telefonum çaldı; benim gibi aşağı yukarı aynı zamanlarda anne olan gazeteci arkadaşım arıyordu:  “Ya Ayten Facebook diye bir platform var, uzun uzun vakti olmayan için birebir. İki dakika girip çıkıyorsun. Millet orada fotoğraf falan paylaşıyor. Çok eğlenceli. Sen de girsene.” Fikir kafama yattı çünkü daha kırkı çıkmamış bebeğin kırkına merdiven dayamış, ömrü okumakla geçmiş annesi olarak ne kitap okuyabiliyordum ne de film izleyebiliyordum; ara ara kızım uykudayken ben de pert bir şekilde kendimi yatak-yastığa gömmediysem beşer onar dakikalık vakitlerim oluyordu. Oyalanmak kafa dağıtmak için iyi olabilirdi ve 2007’de bir Facebook hesabım oldu, hâlâ da hesap açık. (Bura...

Central Park'ı Mega Bir Yapıya Dönüştürmeyi Hedefleyen Muhteşem Proje Teklifi

Yitan Sun ve Jianshi Wu ismindeki iki tasarımcı, Central Park'ın altındaki ana kayayı kazarak, parkı içine daha fazla insanı alabilecek hale getirmek istiyor.  eVolo'nun her yıl düzenlediği gökdelen yarışmasında birinci olan tasarımcıların proje teklifinde şöyle yazıyor: "Hedef, arazi ve mimari arasındaki geleneksel ilişkiyi, işgal edilebilir yerlerin doğayla direkt olarak bağlantılı olmasını sağlayacak biçimde tersine çevirmek. Etrafındaki yüksek derecede yansıtıcı cam kaplama sayesinde, parkın içindeki manzara bir sonsuzluk illüzyonu yaratarak fiziksel sınırların ötesine uzanabilir. New York şehrinin kalbinde, yeni bir ufuk doğuyor." Haberin Tamamı İçin:  http://www.boredpanda.com/central-park-g... "3 km²'lik bir alana yayılan şehir parkı Central Park, New Yorklulara yoğun kent hayatından uzaklaşma fırsatını sunuyor. Ancak, nüfusun yalnızca bir kısmı bunun tadını çıkarabiliyor." Parkı daha fazla insan için kullanışlı hale getirmek isteyen ...