DÜN gece (TSİ sabaha karşı 02.00) ABD New York’ta Radio City Music Hall’de uzun zamandır merakla beklenen ve yeni gişe hasılatı rekorları kıracağı söylenen “Batman v Superman: Dawn of Justice” filminin galası vardı.
Türk Hava Yolları (THY) bu filmin sponsoru oldu. Filmde THY’nin uçağı kullanılıyor.
Galanın oluşumunda da THY etkin rol aldı.
THY’nin davetlisi olarak bir grup gazeteci bu galaya katıldık. Saat farkı nedeniyle gala hakkındaki notlarımı yarın aktaracağım.
Bugün ise THY’nin anlayış açısından bugünlere nasıl geldiği konusunda birkaç şey söylemek istiyorum. Bu önemli, THY’deki modern anlayışın gelişimi Türkiye açısından çok önemli.
lobal oyuncu olmak
21. yüzyılda global oyuncu olmanın ve global rekabette öne çıkmanın nasıl olacabileceği konusunda en kapsamlı, en modern düşünen şirketlerden biri Türk Hava Yolları. Çünkü onlar bunun sadece uçuşun teknik anlamda yüksek düzeyde olmasıyla sağlanamayacağını, müşteri memnuniyetinin sadece bunlarla sağlanamayacağını ve algı yönetiminin iyi yapılması gerektiğini biliyor.
Bu algı yönetiminin nasıl yapılması gerektiği üzerine uzun süredir de çalışıyorlar.
Bence ilk işaret THY’nin Barcelona’ya sponsor olmasıyla verilmişti. O adım, çoktan global oyuncu olunduğunun işaretiydi.
Sonra modern ve yeni olan tüm trendler takip edildi ve onlara uygun adımlar atıldı.
Bugün modern olanın, yeni trendlerin anlatıldığı en şık yayın olan Monocle Dergisi’nin herhangi bir sayısını açın, THY hakkında mutlaka şık ve yaratıcı içerikli bir reklam görürsünüz.
Bunun yanı sıra dijital medyanın en önemli yayınlarından biri olan Buzzfeed’de de çok yaratıcı bir native advertising (içerik gibi reklam) yaptılar. Bu reklamda, THY’nin San Francisco uçuşlarına başlamasını duyurmak için görünürde reklam gibi olmayan şöyle bir haber vardı. “İstanbul ile San Francisco arasındaki 10 benzerlik” başlığı altında 9 benzerlik fotoğraflı sıralandıktan sonra, 10’uncu maddede “İki şehirden de diğerine uçuşlar var” denilerek THY’nin uçuşları duyuruluyordu.
Batman Superman’e Karşı filmine sponsor olmak ve bu filmde THY uçağını kullandırmak, sonrasında da galasında ön plana çıkmak... Bu, global pozisyon alacak ve modern duruşu sağlayacak zihniyetin ürünüdür.
Dediğim gibi yarın galayı da yazacağım.
Podyumlardan 7 yeni trend
ÖZELLİKLE New York podyumlarını inceleyen uzmanlar, gelecek yıl için başlıca 7 trendin öne çıktığını belirlemişler.
Bunlar:
1- Leopar desenler
2- Pelerinler
3- Puffer diye adlandırılan kaz tüyü dolgulu gibi şişik ceketler
4- Kolları hayli uzun olan gömlek ve ceketler
5- Günlük kıyafetlerde iç çamaşırları kullanmak
6- 1980’li yılları çağrıştıran büyük omuzluklu kıyafetler
7- Vücudu zırh gibi saran, zırh görünümlü kıyafetler
serdar Turgut habertürk
Yorumlar
Yorum Gönder