YEDİ GÜZEL ADAMLARDAN BİR TANESİ
Özdenören 1940 Maraş doğumlu Türk öykü ve deneme yazarımızdır. İlk ve Orta öğretimini Maraş, Malatya, Tunceli gibi Güney ve Doğu şehirlerinde tamamladı. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni ve İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Enstitüsü’nü bitirdi. Devlet Planlama Teşkilâtı adına iki yıl ABD'de kaldı. Dört yıl sonra, 1975'de Kültür Bakanlığı Bakanlık Müşavirliği görevine geldi ve aynı bakanlıkta bir yıl da müfettişlik yaptı. 1978 de istifa ettiği memurluğa daha sonra tekrar döndü. İlk hikayesi “Akarsu” Varlık dergisinde yayınlandı. Özdenören bazı yazılarında A.Gaffar Taşkın adını kullandı. Yazarımız ruh çözümlemelerine ağırlık verir.
Çok Sesli Bir Ölüm ve Çözülme adlı hikâyeleri ayrıca TV filmi yapılmış, bunlardan ilki, Uluslararası Prag TV Filmleri Yarışmasında jüri özel ödülünü almıştır. Özdenören öykülerinde, değerlerinden koparılmış ve modern kentlerin varoşlarında kıstırılmış bireyin / ailenin acılarını, yalnızlıklarını gündeme getirerek yanlışa yönlendirilmiş ülke insanının yaşadığı çarpılmayı / kültür şokunu kuşatıcı ve derinlemesine bir yaklaşımla öyküleştirmiştir.
Özdenören 1940 Maraş doğumlu Türk öykü ve deneme yazarımızdır. İlk ve Orta öğretimini Maraş, Malatya, Tunceli gibi Güney ve Doğu şehirlerinde tamamladı. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni ve İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Enstitüsü’nü bitirdi. Devlet Planlama Teşkilâtı adına iki yıl ABD'de kaldı. Dört yıl sonra, 1975'de Kültür Bakanlığı Bakanlık Müşavirliği görevine geldi ve aynı bakanlıkta bir yıl da müfettişlik yaptı. 1978 de istifa ettiği memurluğa daha sonra tekrar döndü. İlk hikayesi “Akarsu” Varlık dergisinde yayınlandı. Özdenören bazı yazılarında A.Gaffar Taşkın adını kullandı. Yazarımız ruh çözümlemelerine ağırlık verir.
Çok Sesli Bir Ölüm ve Çözülme adlı hikâyeleri ayrıca TV filmi yapılmış, bunlardan ilki, Uluslararası Prag TV Filmleri Yarışmasında jüri özel ödülünü almıştır. Özdenören öykülerinde, değerlerinden koparılmış ve modern kentlerin varoşlarında kıstırılmış bireyin / ailenin acılarını, yalnızlıklarını gündeme getirerek yanlışa yönlendirilmiş ülke insanının yaşadığı çarpılmayı / kültür şokunu kuşatıcı ve derinlemesine bir yaklaşımla öyküleştirmiştir.
Yorumlar
Yorum Gönder